Belülről épül a munkáltatói márka

munkáltatói márkaépítés előnyei

A munkáltatói márka, azaz az employer branding építése egyre inkább a vállalatok szervezeti kultúrájának egyik legfontosabb elemévé vált az utóbbi években, mivel egy prosperáló cég alapja a kiváló munkaerő.

A munkáltatói márkaépítés két alappillére a kiváló munkaerő megszerzése és megtartása. Írásunkban most ezt a két témakört járjuk körbe.

Mi a szerepe a munkáltatói márkának egy cég életében?

A munkáltatói márka építése nem egyik napról a másikra valósul meg. A folyamatot egy hosszú kutatás és stratégia tervezés előzi meg, amiben részt vesz a stratégiai vezetés, a marketing, a PR és a HR osztályok. A munkáltatói márkaépítés akkor lehet sikeres, ha belülről kifelé épül fel. Azaz először megvizsgáljuk adat alapon azt, ami van, majd elemezzük a konkurencia stratégiáját, megnézzük, milyen lépéseket tudunk tenni a jobb elköteleződés érdekében, végül ezekből kiindulva alakítjuk ki azt a hiteles munkáltatói márkaígéretet, amit be is tudunk tartani.

Fontos kiemelni itt a hitelességet. Napjainkban már nem úgy működnek a dolgok, mint évtizedekkel korábban. Már nem mondhatja egy cégvezető sem, hogy örüljenek az emberek annak, hogy nálunk dolgozhatnak. A jó munkaerő óriási hiánycikké vált. Akik tehették, külföldre mentek karriert építeni, vagy saját vállalkozást hoztak létre. A vállalatok most már azon fáradoznak, hogy hogyan tegyék vonzóvá az általuk kínált munkaköröket a jelentkezőknek. Ha csak ígéreteket durrogtatnak, amiket nem váltanak be, az emberek tovább állnak, és elmondják csalódottságukat másnak. Ma már szinte minden nagyobb álláskereső portálon van például lehetőség értékelni a munkahelyeket. Egyszóval tehát ha munkáltató márkát építesz, fontos, hogy tartsd magad ahhoz, amit ígérsz.

Tippek munkáltatói márkaépítéshez

A munkáltatói márkát azok az hús és vér emberek építik, akik nap, mint nap részt vesznek a cég életében. Az ő elégedettségük a legfontosabb, amit érdemes kommunikálni a leendő munkaerős számára is.

employer branding

Egy erős employer brand öt alappillére épül, ezek az alábbiak:

Hitelesség: Ha egy jelentkező állásinterjúra megy, vagy elkezd dolgozni a cégnél, az ígéretek legyenek kézzelfoghatók és láthatók.
Erős márkaígéret: A munkavállalók (a leendők is) érezzék a belső kialakításon, az embereken, a miliőn, hogy ott akarnak dolgozni.
Értékek megfogalmazása: Hogyan illeszkedik a vállalat filozófiája és értékrendje a munkavállalókéba?
Vonzó vállalati „személyiség”: Az a kép, amit egy külső szemlélő lát a cégről.
Ösztönzés, jutalmazás: Melyek azok az extrák (tréningek, szolgáltatások, bónuszok stb.), amik megtartják a dolgozókat:

Hogyan mérd meg a belső erőforrásaid?

Ahogy már fentebb írtuk, a munkáltatói márka mindig belülről indul. Ahhoz viszont, hogy célokat tudj tűzni magad elé, első körben fel kell térképezni az aktuális helyzetet. Azaz azt, hogyan látják a dolgozóid a céget. Ezt egy részletesen kidolgozott kérdőív segítségével, mélyinterjúkkal, illetve ezek kombinációjával is le tudod mérni.

A kérdőívből nem hiányozhatnak az olyan kérdések, mint:
⦁ Miért jó nálunk dolgozni?
⦁ Mi motivál a munkakörödben?
⦁ Hogyan ítéled meg a hangulatot?
⦁ Kényelmesen érzed-e magad a munkakörödben?
⦁ Mennyire tartod rugalmasnak az időbeosztásod?
⦁ Milyennek látod a vezetőséget?
⦁ Mi a véleményed az előre lépési lehetőségekről?
⦁ Milyen jó és rossz élményeid vannak a vállalattal kapcsolatosan?
⦁ Stb…

Az alkalmazottak minél mélyebb szintű megértésével könnyebben meghatározhatók a cég erősségei munkavállalói szemmel, illetve kideríthető, miken lehetne még javítani vagy változtatni. Ha egy mód van rá, a távozó kollégák indítékait is érdemes lenne megismerni, mivel ezek a tényezők is adhatnak támpontot a munkáltatói márka stratégia kialakításához.

Miről árulkodik a külső vizsgálat egy cégről?

Nagyon sok erősséget és/vagy hiányosságot fel tudsz térképezni, ha tanulmányozod a konkurens cégek működését. Ehhez nem kell beépített embert bérelni, elég megnézni pár olyan Internetes oldalt, ahol releváns információkat találsz másokról. Megnézheted az állásajánlataikat és hogy miket kínálnak a pályázóknak. Emellett áttekintheted a vállalatról nyilvánosan közzétett véleményeket. Ezeket megtalálhatod az állásközvetítő portálokon, a Google-ben vagy a cégek saját weboldalain (vélemények, értékelések). Figyeld az olyan tényezőket, mint a home office, a rugalmas időbeosztás, a fejlődési és képzési lehetőségek, a bérezések, a vállalati egészségügyi szolgáltatások, bónuszok, extrák stb.

home

Milyen eszközökkel erősíthető a munkáltatói márka?

Az alapos kutatás és megfigyelés után elkezdődhet a hosszútávú stratégia kidolgozása. A felmerült problémákra, illetve gyengeségekre konkrét megoldási és cselekvési tervet kell készíteni és megtervezni. Ezzel párhuzamosan pedig érdemes meghatározni a vállalat legfontosabb céljait és az ezekhez kapcsolódó vállalati márka üzeneteket.

Az employer branding építésének számtalan eszköze és módja van, például:

⦁ családbarát munkahely kialakítása (mini óvoda, játszóház, kiságy)
⦁ home office lehetőség
⦁ rugalmas munkaidő
⦁ állatbarát iroda
⦁ folyamatos fejlődési lehetőségek támogatása (tréningek, iskoláztatás stb.)
⦁ egészségmegőrzés támogatása (menedzserszűrések, céges gyógytorna, fitneszterem)
⦁ mentálhigiénés támogatás

Hogyan mérhető a munkáltatói márka eredményessége?

A stratégia sikerességét folyamatos ellenőrzéssel lehet megállapítani. Figyelni kell a fluktuáció változását, hogyan alakul egy poszt élethossza, mennyire változott a munkavállalók elkötelezettsége és elégedettsége, valamint hogyan változtak a toborzás költségei. Emellett vezetni kell a belső kommunikációs tevékenységeket, a karrieroldalak látogatottságát, valamint a meglévő kollégák aktivitását és együttműködését is.

A munkáltatói márkaépítés nem csak a kiváló szakemberek bevonzását eredményezi. Amennyiben sikerül hosszútávra lekötni a szakképzett munkaerőt, ez a vállalat eredményességében és profitjában is érezhető lesz.

A bokaduzzanat okai, tünetei, kezelése

A boka az emberi test egyik kulcsfontosságú ízülete, mely nap mint nap hatalmas terhelésnek van kitéve. Gondoljunk csak bele: minden lépésnél, minden felkelésnél, sőt, még …

Tovább olvasás →

Mellrákszűrés

Mellrákszűrés – önvizsgálat, vizsgálatok A mellrákszűrés életbevágóan fontos, különösen a nők számára, mivel a mellrák a nők körében a vezető daganatos megbetegedések között van Magyarországon. …

Tovább olvasás →

Kórházi fertőzések árnyékában – okok, tünetek

Magyarországon, mint sok más országban, a kórházi fertőzések jelentős egészségügyi kihívást jelentenek. A kórházakban szerzett fertőzések nem csak a betegek, de a hozzátartozók számára is …

Tovább olvasás →

A felfekvés (decubitus) megelőzése

A felfekvés, vagy más néven decubitus, egy súlyos állapot, amely főként tartósan ágyban fekvő, legtöbbször idős betegeket érint. A felfekvés lényegében tartós nyomás hatására kialakuló, …

Tovább olvasás →

Otthoni gyógytorna – nincs több hetes várakozás

Az otthoni gyógytorna rendkívül jó gyógyulási kilátásokat nyújt a kórházi ellátást követően, és kiemelkedő fontosságú a műtétek utáni rehabilitáció során. Azonnali megkezdése kritikus szerepet játszik …

Tovább olvasás →

Hasonló cikkek

otthonápolási segédeszköz

9 otthonápolási segédeszköz műtét után

Az otthoni lábadozás során néhány otthonápolási segédeszköz megkönnyíti a beteg és a betegápoló életét, és hozzájárulnak a gyorsabb felépüléshez, valamint az esetleges balesetek és szövődmények

ülőmunka

A gyógytorna segít megelőzni ülőmunka veszélyeit

Az utóbbi években az ülőmunka gyakorisága Magyarországon az iparosodott világ tendenciájához hasonlóan látványosan megnövekedett. Az Európai Munkavédelmi Ügynökség adatai szerint Magyarországon az általános munkakörülményekkel és

Kérjük töltse ki az alábbi részt és hamarosan felvesszük Önnel a kapcsolatot!

    Kérjük, töltse ki a mezőket és fogadja el az Adatvédelmi nyilatkozatot az űrlap elküldéséhez.





    Kérjük a gyorsabb és szakszerű ellátás érdekében csatolja legutóbbi zárójelentését! (1db file feltöltése engedélyezett)


    * Kötelező kitölteni.

    Sikerült elérnie kollégánkat?