2025-06-20

Belülről épül a munkáltatói márka

A munkáltatói márka, azaz az employer branding építése egyre inkább a vállalatok szervezeti kultúrájának egyik legfontosabb elemévé vált az utóbbi években, mivel egy prosperáló cég alapja a kiváló munkaerő.A munkáltatói márkaépítés két alappillére a kiváló munkaerő megszerzése és megtartása. Írásunkban most ezt a két témakört járjuk körbe.

Mi a szerepe a munkáltatói márkának egy cég életében?

A munkáltatói márka építése nem egyik napról a másikra valósul meg. A folyamatot egy hosszú kutatás és stratégia tervezés előzi meg, amiben részt vesz a stratégiai vezetés, a marketing, a PR és a HR osztályok. A munkáltatói márkaépítés akkor lehet sikeres, ha belülről kifelé épül fel. Azaz először megvizsgáljuk adat alapon azt, ami van, majd elemezzük a konkurencia stratégiáját, megnézzük, milyen lépéseket tudunk tenni a jobb elköteleződés érdekében, végül ezekből kiindulva alakítjuk ki azt a hiteles munkáltatói márkaígéretet, amit be is tudunk tartani.Fontos kiemelni itt a hitelességet. Napjainkban már nem úgy működnek a dolgok, mint évtizedekkel korábban. Már nem mondhatja egy cégvezető sem, hogy örüljenek az emberek annak, hogy nálunk dolgozhatnak. A jó munkaerő óriási hiánycikké vált. Akik tehették, külföldre mentek karriert építeni, vagy saját vállalkozást hoztak létre. A vállalatok most már azon fáradoznak, hogy hogyan tegyék vonzóvá az általuk kínált munkaköröket a jelentkezőknek. Ha csak ígéreteket durrogtatnak, amiket nem váltanak be, az emberek tovább állnak, és elmondják csalódottságukat másnak. Ma már szinte minden nagyobb álláskereső portálon van például lehetőség értékelni a munkahelyeket. Egyszóval tehát ha munkáltató márkát építesz, fontos, hogy tartsd magad ahhoz, amit ígérsz.

Tippek munkáltatói márkaépítéshez

A munkáltatói márkát azok az hús és vér emberek építik, akik nap, mint nap részt vesznek a cég életében. Az ő elégedettségük a legfontosabb, amit érdemes kommunikálni a leendő munkaerős számára is.

employer branding

Egy erős employer brand öt alappillére épül, ezek az alábbiak:Hitelesség: Ha egy jelentkező állásinterjúra megy, vagy elkezd dolgozni a cégnél, az ígéretek legyenek kézzelfoghatók és láthatók.Erős márkaígéret: A munkavállalók (a leendők is) érezzék a belső kialakításon, az embereken, a miliőn, hogy ott akarnak dolgozni.Értékek megfogalmazása: Hogyan illeszkedik a vállalat filozófiája és értékrendje a munkavállalókéba?Vonzó vállalati „személyiség”: Az a kép, amit egy külső szemlélő lát a cégről.Ösztönzés, jutalmazás: Melyek azok az extrák (tréningek, szolgáltatások, bónuszok stb.), amik megtartják a dolgozókat:

Hogyan mérd meg a belső erőforrásaid?

Ahogy már fentebb írtuk, a munkáltatói márka mindig belülről indul. Ahhoz viszont, hogy célokat tudj tűzni magad elé, első körben fel kell térképezni az aktuális helyzetet. Azaz azt, hogyan látják a dolgozóid a céget. Ezt egy részletesen kidolgozott kérdőív segítségével, mélyinterjúkkal, illetve ezek kombinációjával is le tudod mérni.A kérdőívből nem hiányozhatnak az olyan kérdések, mint:⦁ Miért jó nálunk dolgozni?⦁ Mi motivál a munkakörödben?⦁ Hogyan ítéled meg a hangulatot?⦁ Kényelmesen érzed-e magad a munkakörödben?⦁ Mennyire tartod rugalmasnak az időbeosztásod?⦁ Milyennek látod a vezetőséget?⦁ Mi a véleményed az előre lépési lehetőségekről?⦁ Milyen jó és rossz élményeid vannak a vállalattal kapcsolatosan?⦁ Stb…Az alkalmazottak minél mélyebb szintű megértésével könnyebben meghatározhatók a cég erősségei munkavállalói szemmel, illetve kideríthető, miken lehetne még javítani vagy változtatni. Ha egy mód van rá, a távozó kollégák indítékait is érdemes lenne megismerni, mivel ezek a tényezők is adhatnak támpontot a munkáltatói márka stratégia kialakításához.

Miről árulkodik a külső vizsgálat egy cégről?

Nagyon sok erősséget és/vagy hiányosságot fel tudsz térképezni, ha tanulmányozod a konkurens cégek működését. Ehhez nem kell beépített embert bérelni, elég megnézni pár olyan Internetes oldalt, ahol releváns információkat találsz másokról. Megnézheted az állásajánlataikat és hogy miket kínálnak a pályázóknak. Emellett áttekintheted a vállalatról nyilvánosan közzétett véleményeket. Ezeket megtalálhatod az állásközvetítő portálokon, a Google-ben vagy a cégek saját weboldalain (vélemények, értékelések). Figyeld az olyan tényezőket, mint a home office, a rugalmas időbeosztás, a fejlődési és képzési lehetőségek, a bérezések, a vállalati egészségügyi szolgáltatások, bónuszok, extrák stb.

home

Milyen eszközökkel erősíthető a munkáltatói márka?

Az alapos kutatás és megfigyelés után elkezdődhet a hosszútávú stratégia kidolgozása. A felmerült problémákra, illetve gyengeségekre konkrét megoldási és cselekvési tervet kell készíteni és megtervezni. Ezzel párhuzamosan pedig érdemes meghatározni a vállalat legfontosabb céljait és az ezekhez kapcsolódó vállalati márka üzeneteket.Az employer branding építésének számtalan eszköze és módja van, például:⦁ családbarát munkahely kialakítása (mini óvoda, játszóház, kiságy)⦁ home office lehetőség⦁ rugalmas munkaidő⦁ állatbarát iroda⦁ folyamatos fejlődési lehetőségek támogatása (tréningek, iskoláztatás stb.)⦁ egészségmegőrzés támogatása (menedzserszűrések, céges gyógytorna, fitneszterem)⦁ mentálhigiénés támogatás

Hogyan mérhető a munkáltatói márka eredményessége?

A stratégia sikerességét folyamatos ellenőrzéssel lehet megállapítani. Figyelni kell a fluktuáció változását, hogyan alakul egy poszt élethossza, mennyire változott a munkavállalók elkötelezettsége és elégedettsége, valamint hogyan változtak a toborzás költségei. Emellett vezetni kell a belső kommunikációs tevékenységeket, a karrieroldalak látogatottságát, valamint a meglévő kollégák aktivitását és együttműködését is.A munkáltatói márkaépítés nem csak a kiváló szakemberek bevonzását eredményezi. Amennyiben sikerül hosszútávra lekötni a szakképzett munkaerőt, ez a vállalat eredményességében és profitjában is érezhető lesz.

Az AVIAN Care segít Önnek!

Legyen szó bármilyen betegségről, az AVIAN Care támogató és kedves csapata azon dolgozik, hogy segítsen Önnek és családjának elviselni a nehéz napokat.

Kapcsolat
További cikkek

Az AVIAN Care-től

Otthoni vérvétel: Nyugalom és szakszerű ellátás az Ön otthonában
Otthoni vérvétel: Nyugalom és szakszerű ellátás az Ön otthonában

Stroke utáni rehabilitáció otthon: A teljes útmutató hozzátartozóknak
Stroke utáni rehabilitáció otthon: A teljes útmutató hozzátartozóknak

Nyiroködéma Képek: Hogyan néz ki és mik az első jelek?
Nyiroködéma Képek: Hogyan néz ki és mik az első jelek?

Ideális vérnyomás életkor szerint: Táblázat és tippek az otthoni gondozáshoz
Ideális vérnyomás életkor szerint: Táblázat és tippek az otthoni gondozáshoz